rian-in-kenia.reismee.nl

Afscheid nemen bestaat niet.

Lieve mensen, ben ik weer. Alles gaat zijn gangetje. Ik heb hier mijn ritme gevonden en merk dat ik daardoor wat minder te schrijven heb.

Het blijft nog steeds zo enorm bijzonder allemaal.
Maar het einde is nabij en dat merk ik aan alles. Ik slaap onrustiger en ben aan het aftellen. Ondanks dat ik hier aan de andere kant ook helemaal niet weg wil.
Ik mis Niels en heb soms een humeurtje.
Maaaaar nog steeds maak ik leuke dingen mee.

In mijn vrije dagen kan ik me goed vermaken. Die dagen voelen ook echt als vakantie. En dat komt ook door de prachtige stranden en het mooie weer hier. Een van de redenen waarom ik voor dit project had gekozen. Een goeie zet dus.

Echter begint het warme weer (en misschien ook wel het komende afscheid) me zwaar te vallen. Ik ben duizelig als ik op sta. En heb nu al meerdere dagen flinke hoofdpijn. Ik drink voldoende water mensen, dus dat is het niet.
Ondertussen ook al zo'n 7 kilo afgevallen dus dat ik in een totaal ander klimaat en wereldje zit is wel weer duidelijk.

Ook geniet ik van mijn vrije tijd met Wim en Anita. We gaan lekker naar het strand of ergens wat drinken. Maar ik merk wel dat ik nu ook weer moet wennen aan de aanspraak. Ik was zo op mezelf gericht en nu wordt er continue tegen me gepraat. Ik ben rustiger geworden.

Nicole krijgt donderdag vakantie en Betty heeft al vakantie. Afgelopen weekend een lang weekend dus we spelen nu ook meer met de kinderen. Dit is fijn zo in mijn laatste week.

Afgelopen zondag was het weer zondag school. Ze zijn er hier erg goed in om je voor het blok te zetten. Ze geven hun eigen werk uit handen maar dat is niet de bedoeling van mijn vrijwilligerswerk. Ik doe liever de dingen waar zij niet aan toe komen. Echter was dit de een naar laatste keer. Het was weer een ramp haha. De kids luisteren totaal niet en hebben weinig tot geen respect. Shout out naar alle leraren, en al hun geduld. Maar ik doe het niet meer haha. Afgesproken dat ik volgende week bij mijn afscheid wat lekkers mee neem en met Nancy bij de kleintjes mee help.
Pasen werd hier trouwens niet speciaal gevierd. Er werd in de klas aandacht aan besteed maar de dienst at church was het zelfde als normaal. Er was lang weekend voor de meeste maar verder geen paaseieren zoeken of een paashaas haha.

Maar voor mij gewoon werken op maandag. Al leek het alsof mensen opeens niet meer ziek zijn als het Pasen is...
De afdelingen waren gewoon gevuld maar verder kwamen er geen tot extreem weinig mensen naar de EHBO of op bezoek.
Apart om te zien aangezien de EHBO dagelijks flink gevuld is.

In de middag ben ik met Anita en Beatrice naar een dorpje verderop gegaan.
Beatrice gaat namelijk een jurk voor ons maken.
Beatrice is 35 jaar oud, zingt in het koor van de kerk en doet vrijwillig de zondag school. Verder is ze lerares op blessed camp. Hiermee verdient ze 4000 keniaanse shilling per maand. Omgerekend is dit 37 euro!!!!!!
En hier kan ze precies haar huur mee betalen. Met wat extra bijverdienste probeert ze brood op de plank te krijgen voor haar en haar dochtertje Faith. Onder anderen door wat naai klusjes te doen.
En zo kwam ik op het idee om haar een jurk te laten maken. Of het wat wordt ben ik nog benieuwd naar haha maar dat geeft niet, het is voor een goed doel.
In het verleden heeft ze van een blank stel een naaimachine gekregen. Dit zag ze als een geschenk van god en toen wij vroegen hoe ze het hoofd dan zo boven water kon houden gaf ze aan dat god haar daar bij hielp.
En zo werd haar gedachte bevestigd want god had nu ook ons gestuurd aldus Beatrice.

Zo zie je maar wat het geloof (welke dan ook) voor de mensheid kan betekenen. En hoe het mensen overeind houd/helpt.
Ook zoiets prachtigs wat ik hier heb mogen aanschouwen. Want zo geef ik Beatrice als voorbeeld maar zo kan ik er nog wel 10 op noemen die het brood met kleine klusjes op de plank moeten krijgen en zo net wel of niet rond komen. Voor hun is het geloof dan nog het enige wat ze overeind houd. En door deze mooie community is ze ook geleerd om elkaar te helpen.
Zo ga je altijd naar je eigen mensen toe voor hulp.
Zo doe je je boodschappen niet in de stad maar bij de lokale kraampjes.
En mats je elkaar als je niet het volledige bedrag kunt betalen voor het vermaken van dat ene jurkje. "Dat komt nog wel eens".
En zo mats je als school dat ene gezin dat geen geld heeft voor schriftjes en een potlood voor hun kinderen. (Een van de vereiste als een kind naar school gaat).

Vandaag ben ik ziek thuis gebleven. Hoofdpijn. Zoals ik al aangaf begint de hitte (en misschien de spanning) aan me te knagen. Laat die vakantie maar komen en ik kijk er naar uit om mijn lieve pap en mams weer te zien.
Ik voel me nu weer prima dus mooi op tijd naar bed en morgen weer aan de slag.

Ook nog even een shout out naar mijn lieve vriendje, familie en lieve vriendinnen. Heel fijn dat ik in de tijd leef waar video bellen bestaat. Zo zie ik papa zijn gekke gezicht regelmatig en de mooie lachjes van mijn vriendinnetjes.
Ik ben zo trots op jullie!

Maar het leukste is nog wel het video bellen met opa en oma!!!

Tot snel allemaal!

Liefs Rian.

Reacties

Reacties

Peet

Hoi lieverd,

Niet fijn dat je veel hoofdpijn hebt, zal idd combi van weer en spanning zijn. Dus dat komt wel weer goed. En dat ik jouw mag horen zeggen dat je rustiger/stiller bent geworden. ??Klinkt erg grappig haha. Geniet van je laatste week werken en leef naar het moment toe dat je paps en mams komen ! Fantastisch om samen rond te reizen in Kenia en dat je daarna het ziekenhuis en je verblijf e.d. kan laten zien. Busu kubwa Peet x

Mariska

Wat mooi om te lezen rian. Ja aftellen gaat beginnen. En inderdaad wat mooi dat je kunt beeldbellen en bellen. Wat zal je straks veel te vertellen hebben. Geniet nog van de mooie tijd ook samen met papa en mama liefs maris

Astrid

Liefding van me, je doet het fantastisch daar! Het zal een groot gemis voor ze zijn als je straks weer lekker naar ons terugkomt. Maar ik geloof goed dat dat andersom ook gaat zijn. Super trots op jou, doe rustig aan, geniet van iedere minuut, want voor je het weet zit je weer in Nederland bij ons op de bank met een goed glas wijn. En ook heel blij met onze video-belletjes, met je bruine toet! Dikke knuf As

Ine Reloe

Hoofdpijn!!! Ik geloof 't meteen! Je hebt zoveel te verwerken maar dat komt wel goed. Daar kun je als je terug bent gewoon mee door gaan. Je hebt 't geweldig daar maar fijn, dat je ook wel weer zin hebt om terug te komen. Geniet er nog van deze laatste week. Fijn, dat je ouders dan komen. Ik denk niet dat zij met een rustige Rian op pad gaan......
Liefs xxx

Amy Jochems

Lieverdje! De laatste loodjes zijn een feit en je doet het hartstikke goed. Ik had het wel willen zien, jou voor die kinders! En anders ik wel om jou te zien en te horen. Iedereen is ook heel trots op jou ?!!

Brigitte

Wat vervelend om te lezen dat hoofdpijn je parten speelt, spanning en alle indrukken die je te verwerken krijgt zijn ook niet mis. Mooi om te lezen dat je ook aftelt tot aan je vakantie samen met jullie pap en mam . Nog even volhouden en toch ook nog wel genieten daar . Veel succes

Mieke van Rooij

Jammer voor je dat je hoofdpijn hebt ??
Maar het kan ook de spanning zijn
Als je papa en mama er zijn ben je zo beter
Geniet dan maar samen
En kun ze jou ook weer knuffel en is de hoofdpijn weg hoor
Veel plezier samen Groetjes ????????

En Niels verlangt ook naar je
Want die telt ook af net als jij

Monique van Asseldonk

Suc6 nog! Geniet van je laatste dagen en alvast een fijne vakantie. En eh mocht je niet meer in de zorg willen/kunnen werken dan kun je nog altijd schrijfster worden. Je schrijft je fantastische belevenissen op een schitterende manier zodat ik er in ieder geval beelden bij krijg...

Wim R

Hoi Rian,
Mooi verhaal weer!

Hoofdpijn?
1. Zoek een plek waar niemand jou kan vinden
2. Ga languit op je rug liggen
3. Leg een nat doekje op je voorhoofd
4. Leg je armen langs je lijf, handpalmen op de grond
5. Denk aan je voeten, je handen, je andere lichaamsdelen
6. Dwing jouw gedachten bij je lijf te blijven en ontspan elk deel waar je aan denkt
7. Sta na een tijdje als herboren op!

Groet!

Conny

Wat vervelend Rian dat je steeds hoofdpijn hebt meis maar er ko.en ook zoveel indrukken en werkelijk heden op je af maar als straks jullie pap en mam er zijn gaat het weer goed met je meis je doet het fantastisch daar zoveel goede dingen die je daar doet voor het ziekenhuis voor de mensen daar geweldig Rian grtjxxxx

Alfonso Vazquez

Hallo kijkers online, ik ben Alfonso Vázquez en ik ben hier om mijn getuigenis te geven over hoe ik werd geholpen om mijn vrouw terug te krijgen. Ik was een cheat en mijn vrouw betrapte me verschillende keren. Ik probeerde mezelf te repareren en elke keer belandde ik keer op keer vals spelen. Ik denk dat ik niet besefte wat ze voor me betekende totdat ze me met rust had gelaten. Ik begon een manier te vinden om haar terug te krijgen, maar niets leek perfect te werken totdat ik een artikel tegenkwam over Heer Zakuza die wereldwijd veel mensen hielp om hun relaties terug te krijgen. Ik nam contact met hem op via zijn WhatsApp-nummer via + 1 740-573-9483 en hij verzekerde me dat mijn vrouw binnen 48 uur bij mij terug zou komen met zijn krachtige magie en ik betaalde 410 euro voor de materialen die nodig waren voor het werk. Verrassend genoeg kwam mijn vrouw na 2 dagen terug naar huis en zei dat ze nog steeds van me houdt en ik heb gezworen haar nooit meer te bedriegen. Allemaal dankzij Lord Zakuza. WhatsApp hem via + 1 740-573-9483 of e-mail hem via: lordzakuza7@gmail.com

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!