rian-in-kenia.reismee.nl

2 weken met pap en mam

Lieve allemaal,

We zijn aangekomen bij mijn laatste blog. Een dikke 2 weken geleden heb ik afscheid genomen van mijn lieve familie hier.
Met in mijn achterhoofd dat ik ze nog even zou zien met pap en mam. Maar toch... wat was dit moeilijk zeg. En dan te weten dat er nog zo'n moment gaat komen. Ik ben helemaal niet zo sentimenteel wat betreft afscheid nemen dus ik kende mezelf niet zo terug.

Maargoed ondertussen zit ik op het vliegtuig te wachten om naar huis te gaan. Wat is het snel gegaaaan. Pfoe als ik terug denk aan dag 1. Alles nieuw en de grote cultuur shock. Nu ben ik echt een keniaantje. Niet alleen kom ik qua huidskleur dicht in de buurt haha. Ik spreek de basics in het swahili en dit wordt steeds weer heel leuk ontvangen.
Ik zei vandaag nog tegen mama. Ik moet opletten dat ik dadelijk niet in de supermarkt in NL asante ga zeggen in plaats van dank u wel haha.

Goed waar ga ik beginnen. Ik weet nog dat ik op woensdag naar Nairobi vloog om pap en mam op te halen. Jeetje ik was zenuwachtig... waarom dat toch dacht ik?! Het zijn tenslotte mijn bloed eigen ouders! Ach ik heb ze ook enorm gemist natuurlijk. En wat was het een fijn weerzien. Ik heb lange tijd moeten wachten voor ze eindelijk buiten stonden. En daar stond ik. Boven op een muurtje zo enthousiast te zwaaien dat ze me niet konden missen.

Tijdens onze vakantie maakte ik weer een "eerste keer" mee na 2 maanden. Denk dan aan een dik vest omdat het in Nairobi afkoelt savonds. Of denk aan een warme douche!!! Wat was dat fantastisch lekker haha. Ik kon er volgens mij de volgende dag niet over ophouden tegen pap en mam. En wat betreft het afkoelen, daar komt dus ook een dekbed bij kijken haha. Ja wat een grap was die eerste nacht. Ik wist t allemaal even niet meer hoor haha, en het hotel was ook nog eens lekker luxe dus dat was cultuurshock 2.

De dag daarna vertrokken we op safari. En wat hadden we een leuke chauffff. Meneer John. Gentelman 1e klass. Hij vertelde veel over de stadjes, de natuur, de dieren en de bedrijven die we tegen kwamen. Maar ook weer niet te veel. Ik zal jullie niet lastig vallen met alle dieren die we hebben gezien.
Maar onze reis verliep als volgt (dit ook voor mijn eigen administratie haha):
- Aangekomen in Nairobi naar het Inter continental hotel.
- Naar Aberdares National park, the Ark.
- Naar Samburu National park, Samburu safari lodge.
- Naar Lake Nakuru, Nakuru lodge.
- Naar Lake Naivasha, Naivasha sopa resort.
- Naar Masai Mara, Masai Mara sopa lodge.
- Toen naar Nairobi voor onze vlucht, Anga Afrika Boutique Camp.

Tijdens deze reis hebben we enorm veel geluk gehad. Alles zat mee qua verkeer en het reizen. Maar ook het weer zat ons mee. Overal klaagde ze van flinke buien en slecht weer. Maar wij hebben geen drup gezien. (2 nachten af en toe).
Ons doel is behaald. De nijlpaarden spotten. Oh wat was papa in zijn nopjes. Een van de leukste dieren voor hem sinds hij een kind is.
We hadden prachtige lodges en alles was goed geregeld.
Het was 8 dagen flink werken. Vroeg op voor de game drives en verre reizen maken. Maar het was het allemaal waard.

Maar wat waren we blij toen we naar Mombasa vlogen. Toen nog spannend wat het weer zou doen want ik heb in de tussentijd nog contact gehad met het "thuisfront" en hier had het de hele week geregend toen ik weg was.
Maar ook onze laatste week aan de kust hadden we geluk. Alleen maar prachtig weer gehad en vanmorgen begonnen de eerste druppels weer te vallen.
Ik denk dat we het verdiend hadden want dit kan geen toeval meer zijn!

We verbleven 1 week in het Southern Palms Beach Resort in Diani Beach, Ukunda. Op 40 min rijden van Msambweni vandaag.
Hier zijn we dus ook 2 dagen geweest.
Pap en mam hadden nog wat kleinigheidjes mee genomen voor de lieve mensen hier. Uiteraard had ik een verlanglijstje samen gesteld haha.
8 pakken stroopwafels. Onder andere voor de buren. Van de buurman kregen we op zijn beurt weer 3 mango's terug. Wat een lieve mensen zijn het ook.

Ook zijn we naar de kerk geweest. Een belevenis die pa en ma natuurlijk moesten mee maken. Wat ze er van vonden mogen jullie zelf vragen hahaha.
Ook kregen we een rondleiding door Blessed Camp. Een indrukwekkende rondleiding die ik al had gehad. Maar omdat de 2 nieuwe NL studenten er ook al waren mochten we mee.
Emma en Erwin. Mam en ik hadden ze al ontmoet in Utrecht bij de informatie avond. Zei gaan stage lopen in het Msambweni Hospital (mooie uitdaging).
Maar wat was ik blij dat pap en mam dit alles hebben kunnen zien. Want voor mij was dit lokale leven allemaal meer dan normaal...
En dat bleek maar weer toen we in de auto van het vliegveld naar het hotel gingen en door Mombasa reden. Dat was cultuurshock 2 voor pa en ma haha. Maar na een tijdje viel mij ook van alles op. Wat een bende was het langs de weg. Alle huizen die dicht langs de weg stonden waren tot op de grond afgebrokkeld. Wat bleek, ze gaan de weg verbreden. Want er gebeuren te veel ongelukken. Maar Leonard zei al heel mooi, "als het al ooit gebeurt"...
Ach "that's Kenya".

Nou naast de 2 dagen lokaal in Msambweni en het ziekenhuis hebben we lekker geluierd en niet veel gedaan. Althans ons pap en mam dan. Ik heb nog 1 ochtend gedoken. En wat was dat gaaf. Ik heb een proef duik in het zwembad gehad en de volgende ochtend gingen we de zee in.
In het begin wat spannend maar eenmaal beneden op de bodem (maximaal 12 meter) was het fantastisch! 2x een uur gedoken met een fantastische instructeur die wist wat hij deed en mij (als groentje) de mooiste plekjes liet zien. Zo hebben we tientallen schildpadden gezien, van gigantisch tot wat kleiner. Het was fantastisch.

Zoals ik al zei zitten we nu op ons vliegtuig te wachten. We vliegen met zijn 3e op Nairobi en hier scheiden onze wegen. Eenmaal morgen in Dusseldorf staat daar het liefste vriendje van de wereld te wachten!
Lieve lieve familie, vrienden en kennissen, tot snel!

Reacties

Reacties

Ingrid van den Akker

Hoi Rian,
Wat een mooie afsluiting van een mooi avontuur!! Ik zal je verhalen missen!!!!
Een hele goede reis voor jullie alle 3 ????En we horen je verhalen graag!!
Gr Ingrid

Dimphy

Wat een fantastische reis en ervaring heb jij opgedaan. Je mag trots op jezelf zijn. Blij dat je weer bijna in Holland bent en dat wij bij Buurtzorg weer mogen genieten van jou handjes aan het bed. Geniet van je lieve mannetje en de mensen die je weer met open armen morgen ontvangen. Tot snel lieve collega!!!

Mariska

Rian wat een mooie afsluiting.
We zullen je snel zien.

Veel liefs van maris

Brigitte

Wat een fantastisch verhaal weer en goed om te lezen dat je toch ook wel weer blij bent om naar huis te gaan. Ik heb genoten van je blogs en denk dat je deze ervaring nooit zult vergeten. heel veel succes met alles wat je verder nog gaat doen.

Peet

Hoi Lieverd
Fijn om je verhaal nog 1x te lezen. Begint vertrouwd te worden, je mooie schrijfstijl. Ik zal blij zijn als ik jullie weer zie en kan knuffelen. Ik mis jullie enorm. Tot zaterdag. Busu kubwa
Liefs Peet

Ine

Wat een mooie afsluiting van je Kenia avontuur samen met je ouders. En wat een boel ervaringen neem je mee naar huis. Dit ga je nooit vergeten. Het zal weer even wennen zijn thuis maar wat zal iedereen blij zijn dat je er weer bent. Goeie reis xxx

Nicoline

En dan is t voorbij..... maar niemand NIEMAND pakt jou deze ervaring af... in je hele verdere leven niet....?

Mieke van rooij

Rian ????
Wat een mooie afsluiting van je super reis
Ik zal je mooie verhalen wel missen
Maar ik hoop je vlug te zien in Best
Groetjes ???

Closien Verbeek-Renders

Het einde van je bijzondere reis is bijna in zicht. Wat een belevenissen waren de afgelopen weken. Ik heb genoten van al je mooie bijzondere indrukwekkende verhalen. Maar wat fijn dat je weer bijna in ons kikkerlandje bent. Tot vlug ziens of hoors. Warme groet van Closien, ook aan je ouders en morgen aan Niels

Dieke Van Vroenhoven

Wat een prachtig verhaal Rian grote indruk op mij gemaakt gr xxx van ons allemaal en tot gauw

Yolande

Leuk Rian om deze mooie tijd af te sluiten met je ouders en ze te laten zien waar je al die tijd bent geweest.
Nu lekker nagenieten van alle mooie herinneringen!!

Astrid

Lieverd, wat is jouw avontuur snel voorbij gevlogen! Het is fantastisch dat je je ouders daar alles hebt kunnen laten zien. Deze reis heb je vooral zelf gemaakt, maar kun je nu toch enigszins voor altijd écht blijven delen met je ouders omdat zij hebben gezien waar je zat. Prachtig! Maar wat nog prachtiger is, is dat ik mijn lieve vriendinnetje over paar uur eindelijk weer een dikke knuffel kan geven. Ik kijk er naar uit, tot straks schattepetat! X As

Joke hendriks

Ja Rian het is weer voorbij .maar wat een mooie ervaring voor jou .je zult er nog vaak aan terug denken .het zal thuis ook weer wennen zijn .bedankt voor jou mooie verhalen.ik heb er van genoten .groetjes van Cas en Joke .

Paul Bots

Rian je hebt een geweldige ervaring meegemaakt hier zal nog vaak over gesproken worden. Nu
even íets anders ik ben 19 april opgenomen in Brunswijk voor te revalideren voor 6 weken voorlopig. Gr.Paul.

Harry en Elly den Harink

Lieve Rian,
Wat hebben wij genoten van je mooie verhalen !
Heel veel dank daarvoor.
En wat een fantastische afsluiting van je reis samen met je ouders,nu hebben zij ook een beter idee waar je al die weken werkzaam was.
Maar wij zijn heel blij je weer gauw te zien.
Lieve groetjes van Harry en Elly.

Alfonso Vazquez

Hallo kijkers online, ik ben Alfonso Vázquez en ik ben hier om mijn getuigenis te geven over hoe ik werd geholpen om mijn vrouw terug te krijgen. Ik was een cheat en mijn vrouw betrapte me verschillende keren. Ik probeerde mezelf te repareren en elke keer belandde ik keer op keer vals spelen. Ik denk dat ik niet besefte wat ze voor me betekende totdat ze me met rust had gelaten. Ik begon een manier te vinden om haar terug te krijgen, maar niets leek perfect te werken totdat ik een artikel tegenkwam over Heer Zakuza die wereldwijd veel mensen hielp om hun relaties terug te krijgen. Ik nam contact met hem op via zijn WhatsApp-nummer via + 1 740-573-9483 en hij verzekerde me dat mijn vrouw binnen 48 uur bij mij terug zou komen met zijn krachtige magie en ik betaalde 410 euro voor de materialen die nodig waren voor het werk. Verrassend genoeg kwam mijn vrouw na 2 dagen terug naar huis en zei dat ze nog steeds van me houdt en ik heb gezworen haar nooit meer te bedriegen. Allemaal dankzij Lord Zakuza. WhatsApp hem via + 1 740-573-9483 of e-mail hem via: lordzakuza7@gmail.com

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!