rian-in-kenia.reismee.nl

Blog 2: actieve dagen achter de rug!!

Lieve allemaal,

Er zijn alweer 3 dagen voorbij van mijn drukke schema. Wat is het toch weer fantastisch hier. De mensen, de natuur, de gewoontes, het eten en de cultuur. Allemaal stuk voor stuk fantastisch.

Waar was ik gebleven... ohja:

Nou zo onvoorspelbaar als de mensen in dit land dus zijn kwam niet Ben maar Hendry mij ophalen voor de tour door Nairobi afgelopen zondag. En wat was dat leuk. Sowieso zat ik lekker comfortabel achter op. En Hendry was gezellig maar ook niet geheel onbelangrijk, hij reed netjes en safe. Natuurlijk blijft het Kenia, dus soms kneep ik wel even in zijn schouder (help gaat hij deze inhaal manoeuvre nog halen? Ja dus!)

We begonnen op de giraffe manor, hier kreeg ik een dikke kus van een giraffe en mocht ik ze voeren. Wauw zo dichtbij!!!
Daarna door naar Kibera. De een naar grootste sloppenwijk van heel het continent Afrika!! De grootste is namelijk in zuid afrika. We zijn hier helemaal door heen gereden. Wat een beleving. Ik keek mijn ogen uit. Hier heb ik een zweedse dame ontmoet die ook echt midden in de slums woont. Zij heeft een souvenir winkeltje en met wat ze verdiend geeft ze gratis menstruatie cups aan jonge dames. Ook heb ik hier solo 7 ontmoet. Een echte celebrity hier in Kenia. Vooral na de nieuwe president verkiezing van 2007 is hij met zijn kunst (schilderen) bekent geworden. En heeft hij een flink geld bedrag gewonnen van coca cola voor een ontwerp.


https://www.theguardian.com/world/2008/feb/28/kenya-streetart
Lees meer over hem in bovenstaande link.

Ik vond dit denk ik het meest speciale van de hele trip. Voor mijn gevoel heb ik heel nairobi gezien. Maar de slums was toch het meest indrukwekkend.
Maar ook de lokale lunch was fantastisch. We gingen naar harrys taverne. Hier kregen we ugali, chapati, geit op 2 manieren klaar gemaakt, frietjes en lokale groente waar ik de naam niet meer van weet haha. Heeeerlijk.

Al met al een top dag, en die sloot ik af bij een heerlijk restaurant met claudy en lindy van charlies travels. Het reis bureau waar ik mijn reis geboekt heb. Echt even een goed woordje want wat een organisatie!!! Niet alleen is alles tot in de puntjes geregeld. De communicatie is perfect. En wat zijn ze behulpzaam en geïnteresseerd in mijn ervaringen overal!
En jullie zullen het nog wel lezen... maar ze bieden hele speciale reizen aan. Vele lokale partners en bijzondere trips!

Maargoed mijn blog wordt alweer veel te lang.
Eergisteren vertrok ik om 6.30uur naar camp carnelly's. Een zelfde soort camping aan lake naivasha zo'n 3 uur rijden. Ik ben hier 5 min geweest en meteen door gegaan naar hells gate waar een fiets safari op mij stond te wachten. Prachtig weer (en dus verbrand). Zo'n 18 km tussen de zebras, gazellen, buffels etc gemountainbiked. Dit was een warming up voor de dag er na want wat heb ik een pittige klim gehad. Ik ben helemaal boven op mt longonot geklommen. Zie facebook post voor de fotos en details.

Gisteren dus aan deze blog begonnen maar om 21.30uur vielen mijn ogen dicht en ben ik met de lamp aan in slaap gevallen. Slept like a baby!!!

Zodadelijk wordt ik weer opgehaald om naar mt. Suswa te gaan. Hier zal ik met de boda boda (motorbike) naar boven gaan, thank god niet nog een klim haha. En zal ik overnachten bij masai Rueben en zijn familie.
Zoooo veel zin in.

Wat leuk dat jullie mijn blog weer volgen!! Bedankt voor de leuke reacties. Jullie kunnen je helaas niet voorstellen hoe het leven hier is maar hopelijk krijgen jullie een klein beeld in je hoofd hoe bijzonder dit land is.

Kwaheri, Rian.

Reacties

Reacties

Ine

Ha Rian,
Je schrijft, dat wij 't ons waarschijnlijk niet voor kunnen stellen maar je beschrijft alles zo mooi dat 't bijna voelt of ik er bij ben. Wat een geweldig mooie en veel ervaringen.
Geniet xxx

Mirjam

Zoooooo gaaf om te lezen.
Geweldig! X

Marcel

Super weer beschreven Rian.
De herinneringen van onze reis komen weer boven.
Geniet ervan.
Je trotse vader. ?

Mariska

Rian, zo mooi om te lezen dat je er van geniet. Ik kan me me er iets bij voorstellen. Zo mooi omschrijf je jou beleving. Safe trip nog.

Jolanda

Wat een belevenissen weer Rian. Genieten maar weer vandaag ??

Mieke

Rian
Wat een mooi toch maak jij en wat vertel jij het super mooi
Wij leven met je mee groetjes ?????????

Wim Renders

Geweldig Rian!
Mooie verhalen!
Ze doen me terugdenken aan 1969 (...............) toen ik naar de USA ging, 10 weken counselor in een kindervakantiekamp en een maand vakantie, ook een BELEVENIS, zeker voor die tijd.
Geniet van Kenia-nu, - je kunt er je hele leven op terugzien!!!

Wilma

Mooi om te lezen allemaal.
Een hele beleving allemaal
geniet er nog van

oma en opa

Wij genieten van je verhalen maar vooral van hoe jij Kenia weer beleeft.
Duidelijk dat je heimwee had naar dat land. Fijn dat je zo geniet van het leven van de bewoners en van de natuur.
Wij zijn benieuwd hoe het is als je binnenkort de familie ontmoet waar je 2 jaar geleden weken bent geweest.
Mooie besteding en invulling van je vakantiedagen. Vergeet je nooit meer.
Je komt toch nog wel terug ?? We kunnen je hier nog niet missen !!

Peet

Hoi Rian, Wat geweldig om je verhaal weer te lezen Net of we weer 2 jr terug zijn. Je schrijft zo beeldend dat ik er zeker een voorstelling van kan maken hoor ! Ik kijk nu al uit naar je verhaal en foto's van de ontmoeting in ZH van toen. Geniet er van ! Liefs xxx

Desiree

Klinkt allemaal weer geweldig leuk
Rian! Deze belevenissen en ervaringen nemen ze je nooit meer af.

Dimphy

Wat fantastische om je verhalen te lezen. Geniet ontzettend!

Veel liefs Dimphy

Alfonso Vazquez

Hallo kijkers online, ik ben Alfonso Vázquez en ik ben hier om mijn getuigenis te geven over hoe ik werd geholpen om mijn vrouw terug te krijgen. Ik was een cheat en mijn vrouw betrapte me verschillende keren. Ik probeerde mezelf te repareren en elke keer belandde ik keer op keer vals spelen. Ik denk dat ik niet besefte wat ze voor me betekende totdat ze me met rust had gelaten. Ik begon een manier te vinden om haar terug te krijgen, maar niets leek perfect te werken totdat ik een artikel tegenkwam over Heer Zakuza die wereldwijd veel mensen hielp om hun relaties terug te krijgen. Ik nam contact met hem op via zijn WhatsApp-nummer via + 1740-573-9483 en hij verzekerde me dat mijn vrouw binnen 48 uur bij mij terug zou komen met zijn krachtige magie en ik betaalde 410 euro voor de materialen die nodig waren voor het werk. Verrassend genoeg kwam mijn vrouw na 2 dagen terug naar huis en zei dat ze nog steeds van me houdt en ik heb gezworen haar nooit meer te bedriegen. Allemaal dankzij Lord Zakuza. WhatsApp hem via + 1740-573-9483 of e-mail hem via: lordzakuza7@gmail.com

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!