rian-in-kenia.reismee.nl

Safari

Lieve allemaal,

Dit blog zou moeten gaan over de safari in Tsavo East. Ik kan hier wel een heel verhaal over maken met waar ik sliep en wat ik heb gegeten. Maar dat ga ik niet doen. De foto's zeggen namelijk veel meer.

Tsavo is het grootste national park van Kenia met ruim 21000 km2.
Vrijdag ochtend werden we opgehaald. 1.5uur te laat aangezien de auto pech had.
Ze kan ik nog wel meer dingen op noemen. Zo hebben we 2x vast gestaan in de modder en heeft de accu het 2x begeven en is in de laatste nacht de sleutel afgebroken waardoor we niet op early game drive konden.

Je hebt 3 momenten waarop je meestal op game drive gaat, dat betekend het park in en op zoek naar de prachtige dieren.
Om 6.30uur tot ongeveer 9.00uur dan ga je eten en dan van 10.00uur tot 12.30uur ongeveer. En dan weer om 15.30uur en dan ben je voor het donker terug (dus maximaal 18.45uur).

Tussendoor verbleven we in 2 prachtige lodges. Hadden we soms wat pech met de regen maar hebben we ondanks alle pech ook vaak enorm geluk gehad.

Zo zagen we een zwangere cheeta en 4 nijlpaarden wat enorm uniek was in tsavo. Zo lijken hier namelijk de nijlpaarden onzichtbaar.
Ook zagen we een groep van 17!!!!! leeuwen met kleintjes. En de buffel, olifant, zebra, antiloop, empala en giraf.
Nou vergeet ik de prachtige vogels, apen en hagedissen.
Ook vind ik dat je de geluiden niet mag vergeten en de soms heeeeerlijke geuren! Alles was gewoon bijzonder en prachtig.

Ik keek mijn ogen uit vanaf het begin tot het eind. Jacobiene was ook prima gezelschap. Het was fijn om even Nederlands te kletsen.
Ondanks de pech tussendoor hebben we het super gehad. En ook dikke complimenten voor Bekka onze chauffeur. Want elke seconde in de auto heeft hij continue met ons mee gezocht naar dieren. Nu is dit ook zijn werk maar soms moest ik enorm zoeken om een dier te vinden en hij zag het tijdens het rijden. Alle problemen loste hij op en hij was niet te overdreven maar ook niet te weinig aanwezig. Fijne man.

Op zondag gingen we weer naar huis. Ik werd in Mombasa bij een grote kerk afgezet waar ik later door Nancy en Philippe weer werd opgehaald. Ook zaten Anita en Wim in de auto. De nieuwe vrijwilligers die tot 18 april blijven. Wat een lieve fijne mensen. Ik kreeg direct 3 kussen van ze. Heerlijk Hollands en wat was dat fijn. Ja dit klinkt vast gek want op dat moment waren het volkomen vreemde. Maar later dacht ik. Tja ik heb ook ruim 4 weken niet meer lichamelijk contact gehad dan een high five...
Wat een lieve mensen. Ze kwamen vanuit Oeganda en hadden daar via doingoood al een rondreis gehad.

Ik vermaak me enorm goed en heb me op deze mini vakantie weer op kunnen laden voor de 2e helft van het vrijwilligerswerk.

Kort maar krachtig dit keer.
De foto's zeggen veel meer dus check it out!

Love Rian!

OHJAAAA PS. Let op jullie brievenbussen (Bestenaren). De uitstraling heeft een mooie cover deze maand haha!

Laat me weten wat jullie er van vonden.

Reacties

Reacties

Jo en Wilma

Leuk om je safari perikelen te lezen. Is weer een prachtige herinnering. Koester dat maar. De tijd vliegt voorbij en dan zit je weer in het "gewone" leven.
By the way: leuke foto op de cover en mooi interview.

Paul Bots

Rian ik heb nu pas je adres. Maar heb zondag al je brieven gelezen. Je maakt heel veel mee. Nog een week of zes en je bent weer thuis. Gr. Paul Bots

Monique Raaijmakers

Heel mooi Rian! Blijf genieten daar!

Brigitte

Wat leuk om elke keer je verhalen en ervaringen te lezen, echt geweldig, heel veel succes nog en vergeet niet te genieten

Ingrid van den Akker

Weer een mooie belevenis/ervaring erbij Rian!! Mooie foto’s!!

Mariska

Weer inderdaad een mooie beleving. En de foto's zeggen genoeg heel leuk om te zien dat je geniet xxx

Peet

Hoi Rietje,
Weer leuk om te lezen dat je zo geniet
Kiss kubwa sweetie

Groetjes Peet x

Maria - Bert

Geweldig zo'n mooie tocht met al die prachtige dieren.

Astrid

Gaaf Rian, weer iets wat je af kan ✔️ van je bucketlist. Mooie foto's en een leuk stukje in de uitstraling.

Mieke vanrooij

Rian
Ik heb genoten van je verhaal
Je maak veel mee
Maar je geniet ook
Super God
Groetjes ??????

(meester) Paul de Greef

Ha Rian,
Ik zag je in de uitstraling staan en ben meteen een stukje van je blog gaan lezen. Wat een geweldige ervaring moet dit voor je zijn. Om nooit, nooit, nooit te vergeten!
Ik wens je nog heel veel plezier daar met al het goede werk dat je doet.

Astrid Roijackers

In twee woorden: fucking vet! En wat een mooie foto’s, prachtig ??

Marina v.d. Meulengraaf

Wat een geweldige ervaring. Leuk om jouw verhalen te lezen. Net jouw verhaal gelezen in de uitstraling. Leuk hoor . Geniet ervan.

Wim

Geweldig weer!
Enne .... jouw verhalen staan in de RenCo.
Kijk maar zelf!
www.renco.dse.nl

Harry en Elly den Harink

Lieve Rian, we genieten nog steeds van je mooie verhalen en foto's.
Nog een hele fijne tijd en succes gewenst met alles.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!