rian-in-kenia.reismee.nl

Blog 3, de laatste week.

Hallo allemaal,

Op mijn laatste dag in Kenia zal ik dan toch maar eens beginnen met mijn laatste blog. Bereid je voor want dit is dus een blog waar ik mijn laatste week in zal moeten proppen.

Wat was het fijn. Geen zin gehad om te schrijven er was genoeg te zien en te beleven hier.

Mt. Suswa waren we gebleven. Hier werd ik achterop te motor naar toe gereden. Ik sliep bij Emily, Simon en 4 kinderen. Zij wonen zoals de Masai boven op de berg in een manyatta. Zonder stroom, zonder douche, zonder wc. De reis opzich was al een hele onderneming. Wat een weg. Soms net zo breed als de motor banden. Stenen, modder. En hij reed alsof hij niet bepakt was met mij achterop. Ik kneep m helemaal fijn en hij maar: relax, relax. Ja dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Eenmaal op de berg kreeg ik mijn eigen manyatta aangewezen. Hoe leuk!!! Simon was aan het werk. De middag met Emily gekletst, met de kids gespeeld en een rondleiding op hun land gekregen. Ook nog naar de krater rand gelopen. Want net zoals mt longonot is ook mt suswa een vulkaan geweest. Prachtig uitzicht, gelukkig was ik al boven want anders had ik het niet getrokken na de hike van de dag er voor. Ze liet me zien waar ze water vandaan halen. Dit is dus gewoon een gat in de grond, als je maar diep genoeg gaat komt er vanzelf water. Emily liet me haar sieraden collectie zien en natuurlijk heb ik wat armbandjes gekocht. Wat een avontuur. En alsof het nog niet fantastisch genoeg was mocht ik mee de geit slachten die we savonds gingen eten. Nee we dronken geen bloed, dit doen ze bij de koeien. Tijdens het slachten aten de mannen de nieren rauw op. Of ik ook wilde... die heb ik toch maar vriendelijk afgeslagen. Wel gesmikkelt van de gebakken lever en de achterpoten en ribben van het vuur. Ik kreeg natuurlijk de grootste en meest doorbakken stukken. Het vlees wat over bleef, bleef gewoon in een open ton staan tot morgen. Ik kan hier nog 100 dingen over vertellen maar dat ga ik niet doen want dan zullen er veel afhaken, maar wat een ervaring!!! Ik bleef maar roepen, BEST DAY EVER!!!

Na een laaaaange nacht (op houten takken liggen is niet heeeel chill), ging ik naar masai mara. Dit was een groepsreis. Ik werd als laatste opgehaald. We waren met zijn 7e en 2 begeleiders, Robert en Dennis. Erg leuke groep en we konden het allemaal erg goed met elkaar vinden. Ik sliep in een tent met dit keer een eigen badkamer, dat kon ik wel weer een keer gebruiken.
Lekker dieren spotten, lunchen langs de mara rivier met uitzicht op de hippo's wat was het leuk!
De laatste dag gingen we weer terug naar nairobi, we konden vooraf kiezen, of naar de masai village of op game drive. Wat deed Rian, die bleef lekker in haar bed liggen. Pfoeee wat een drukke planningen heb ik er al op zitten. Gelukkig was ik niet de enige die liever nog even bleef liggen.

In nairobi sliep ik in een erg leuk B&B genaamd khweza. Midden in de stad in een leuke wijk. Na een heerlijke douche lekker even naar buiten, pinnen, wat water kopen en vooral mensen kijken. Al denk ik dat ze meer naar mij keken haha.

Op naar Taita hills en hier ging ik met de trein naar toe. Wat is het PRACHTIG! Een van mijn favorieten in Kenia, een must als je naar kenia gaat. Ik sliep de 1e nacht in een lekker hotel met prachtig uitzicht. De dag er na lekker uitslapen (moest om 6uur al naar de trein de dag er voor). Om 10uur zouden we op de motor door de hills gaan touren. Echter omdat we zo hoog zitten wonen we praktisch in de wolken dus op aanraden vertrokken we een uur later, dit was een top plan want nu hadden we een prachtig uitzicht. Echt mega genoten!! En ondertussen gewend aan alle rot weggetjes. Als je denkt dat je er niet door kunt, oh jawel hoor dat gaat zeker wel, je houd je adem in en ze verbazen je iedere keer weer.

Savonds sliep ik bij mama rose en haar dochter, zoon, schoondochter en 6 kids. Wat een gastvrijheid weer. Blijft fantastisch, lokaal met wat luxe afwisselen. Zo beleef je de kenia ervaring nog meer!! Ik hielp mee met chapati maken, hield een foto shoot op een prachtig uitkijk punt

Shadrack guid taita (en habel)over de hills. We hadden de grootste lol. Aten met zijn alle in de woonkamer lekker knus. Past precies. Ik deed een bucket shower en sliep goed, ondanks de dikke herrie van de grote hoeveelheden regen op het golfplaten dak. Wat een beleving ook weer.

Nou en toen met de trein naar waar ik al die tijd op heb gewacht. Ik hoopte heel erg dat alles deze dag mee zou zitten want dat zou betekenen dat ik phoebe en de rest vandaag nog zou kunnen zien.
Nou, en dat was zo. Ik kwam eerst aan in een paleis van een hotel. Kwam er hier achter dat de eigenaren NL waren dropte mijn tassen en liep regelrecht naar sawa sawa. Niemand gesproken, ze wilde me al eten en drinken aanbieden. Nee zei ik, asante sana maar ik ben eerst even bij iemand op visite. Kwaheri (bye). En daar ging ik. Bezweet, warm in mn lange broek (alle andere dagen van mijn vakantie was het niet zo erg warm). Maar ik kon dus echt niet wachten.

En wat een reacties!!! Phoebe begon te gillen. Mama betty die normaal met haar billen op de bank ligt stond direct op. De buurvrouw moest huilen. Betty vloog me in mijn armen. En daar kwam heel voorzichtig Joseph. Die snapte niet wat er aan de hand was. Hij was toen 2 en nu 4 jaar oud. Vooraf wist ik al dat hij me niet ging herinneren. Ik kreeg een high five en hij ging verder met spelen met de buurjongen.
Het valt me op dat hij rustiger is. Hij gaat naar school en dat doet hem goed, dat zie ik aan alles. Vlug even een foto schieten met phoebe en joseph, met mama betty en betty. Wat is het fijn om THUIS te zijn. Het werd bijna donker en ik had trek dus ik ging weer naar het hotel. Douchen en omkleden en dan eten. Maar niet voor phoebe wist wanneer ik weer kwam. Ik gaf aan dat ik het liefst vlak voor het eten kom zodat ik ook de kids kon zien maar dat ging er niet in, ze wilde met mij kletsen dus ga ik morgen vroeg langs.

6:15 zat ik buiten. Was klaar wakker want wanneer de zon komt begint de dag hier. Ik heb de mooiste kamer met zeezicht dat betekend dat ik ook wakker wordt van de golven. Heerlijk is dat. De mooie zonsopkomst kunnen zien want die komt uit de zee omhoog. Prachtig gezicht. Ontbijt en naar phoebe, mooi optijd. De dames waren de was aan het doen dus ik kwam er bij zitten. Erg leuke ochtend gehad. Phoebe maakte zelfs een ommeletje voor mij en daarna dronken we samen thee. Zo fijn om met zijn 2e even bij te kletsen en ik merkte dat phoebe dat op prijs stelde. Onze gesprekken gingen dieper en zelfs over onderwerpen waar ze in kenia vaak niet met andere over praatte. Erg bijzonder. Voor de lunch weer thuis en toen had ik de hele dag voor mezelf. Ook lekker. Lekker aan het zwembad, in zee. Massage en douchen.

Samen met de eigenaren van sawa sawa beach house gegeten en geborreld. Erg leuke mensen uit zwolle. Jan en Nicolette.

Op tijd naar bed want om 21.15 vielen mijn ogen dicht.

De laatste volle dag heb stond ik weer om 6:30 langs mn bed. Dit keer niet zo'n mooie zonsopkomst want het was wat bewolkt. Heerlijke dag aan het zwembad. Wat kan ik zeggen... echt vakantie. Rond 17uur was ik weer bij phoebe. En ook de kids waren dit keer thuis. Hele fijne middag met joseph gehad. Het was echt weer als vanouds. De klik en de band die wij hadden was er direct weer. Waar hij de 1e dag wat afwachtend was kroop hij dit keer weer bijna direct op schoot. We zongen een keniaans liedje en ik zette muziek op van mijn telefoon. Hij viel bijna in slaap haha.
Als verrassing had phoebe bij lievelings maal gemaakt. We aten dit altijd op zondag avond. Chapati met een omelet. Nu was het donderdag en is de chapati dus speciaal voor mij gemaakt want dit maakt ze normaal alleen op zaterdag!!! Wat een schat is het.

Phillip mijn chauffeur 2 jaar geleden, de grappigste gast die ik ooit ontmoet heb zou ook rond 17uur even langs komen. Helaas is dit niet gelukt en heb ik hem niet meer gezien. Ach wie weet over een aantal jaar weer... want ja wat heb ik al weer zitten fantaseren over de volgende keer. Zanzibar in combinatie met msambweni? We zullen het zien, eerst maar weer even sparen haha.

Afscheid luchtig gehouden. Ik weet haast zekerdat ik ze toch weer ga zien.

Mijn reis was in 1 woord FANTASTISCH. Al moeten er meerdere woorden aan te pas komen om het te beschrijven.

Dit was ie dan. Tot de volgende Kenia blog?

Dikke kus, Rian.

Reacties

Reacties

Carla Verwey

Het was weer heerlijk om je blog te lezen, krijg haast zin om zelf te gaan wat een andere maar o zo mooie wereld.

Closien

Wat een belevenissen. Leuk om je indrukken mee te beleven op schrift. Goede terugreis!

Dieke van VroenhovenPrach

Prachtig geschreven Dian wat een mooie ervaring om dit mee te mogen maken erg indrukwekkend gr ??????‍♀️

Mariska

Wat weer een mooi belevenissen rian. We zien je snel. Save trip naar huis

Peet

Oh...wat een geweldig verhaal weer Rian. Net of ik op een afstandje toe zit te kijken, zo mooi schrijf je. Wat heb je er van genoten! Geweldig schat. Ik kijk al uit naar je foto's en alle verhalen.
Liefs Peet

Conny

Kei LEUK om te lezen jou fantastische ervaringen in kenia wat een leuke ervaring rian en ook dat je de mensen daar weer ontmoet hebt fantastisch gewoon geniet er nog van Rian

Mirjam

Wat een geweldig avontuur en op deze manier ook een beetje het onze.
Super geschreven. Dat jij genoten hebt is geen twijfel! Heel fijn! Goede terugreis. X

Ine

Jeetje Rian, als je niet meer weet wat je kan doen, kun je altijd nog schrijfster worden. Het is bijna alsof ik met je mee ben gereisd. Bij 't slachten van de geit zou ik alleen even afhaken. Wat een bezieling zit er in jouw reis. Wat heb je genoten. Prachtig! Fijn, om je weer thuis te zien. Goede reis xxx

Gerda uit Hapert

Wat een belevenissen, wat een verhalen, prachtig om te lezen, maar IK zou dit niet meer af kunnen. Ik hoef alleen maar te genieten van jouw verhalen. Ik wens je een goede reis terug, bewaar al je herinneringen in je hart, daar draag je ze een leven lang mee !! Vader en Moeder zien je vast weer heel graag thuis komen. Groetjes

Jo en Wilma

Het was weer heel leuk om al je belevenissen te lezen. Nu eerst maar sparen en dan weer op naar al je volgende reisverhalen.

Mieke

Rian???
ik heb genoten van je mooie verhalen
Wat heb je veel gezien en beleefd
En jij hebt genoten
En een hele goede terug reis
?????????❤️

Alfonso Vazquez

Hallo kijkers online, ik ben Alfonso Vázquez en ik ben hier om mijn getuigenis te geven over hoe ik werd geholpen om mijn vrouw terug te krijgen. Ik was een cheat en mijn vrouw betrapte me verschillende keren. Ik probeerde mezelf te repareren en elke keer belandde ik keer op keer vals spelen. Ik denk dat ik niet besefte wat ze voor me betekende totdat ze me met rust had gelaten. Ik begon een manier te vinden om haar terug te krijgen, maar niets leek perfect te werken totdat ik een artikel tegenkwam over Heer Zakuza die wereldwijd veel mensen hielp om hun relaties terug te krijgen. Ik nam contact met hem op via zijn WhatsApp-nummer via + 1740-573-9483 en hij verzekerde me dat mijn vrouw binnen 48 uur bij mij terug zou komen met zijn krachtige magie en ik betaalde 410 euro voor de materialen die nodig waren voor het werk. Verrassend genoeg kwam mijn vrouw na 2 dagen terug naar huis en zei dat ze nog steeds van me houdt en ik heb gezworen haar nooit meer te bedriegen. Allemaal dankzij Lord Zakuza. WhatsApp hem via + 1740-573-9483 of e-mail hem via: lordzakuza7@gmail.com

Fanny Van Berg

Contact opnemen met heer Bubuza is het beste wat mijn huwelijk ooit is overkomen, mijn huwelijk werkte niet, mensen adviseerden me om van mijn man te scheiden omdat hij een chronische bedrieger en een dronkaard was, het was een zeer vreselijke situatie om samen te leven met een dronkaard en bedriegende echtgenoot, alles wat ik wilde was een verandering, dus nam ik contact op met heer Bubuza voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396. Hij vertelde me dat hij mijn verbintenis met mijn man zou herenigen met zijn spreuk, heer Bubuza vertelde me wat ik moest doen, wat ik deed onmiddellijk en vandaag vier ik het omdat mijn man helemaal is gestopt met drinken en vreemdgaan. Neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

Fanny Van Berg

Contact opnemen met heer Bubuza is het beste wat mijn huwelijk ooit is overkomen, mijn huwelijk werkte niet, mensen adviseerden me om van mijn man te scheiden omdat hij een chronische bedrieger en een dronkaard was, het was een zeer vreselijke situatie om samen te leven met een dronkaard en bedriegende echtgenoot, alles wat ik wilde was een verandering, dus nam ik contact op met heer Bubuza voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396. Hij vertelde me dat hij mijn verbintenis met mijn man zou herenigen met zijn spreuk, heer Bubuza vertelde me wat ik moest doen, wat ik deed onmiddellijk en vandaag vier ik het omdat mijn man helemaal is gestopt met drinken en vreemdgaan. Neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

Fanny Van Berg

Contact opnemen met heer Bubuza is het beste wat mijn huwelijk ooit is overkomen, mijn huwelijk werkte niet, mensen adviseerden me om van mijn man te scheiden omdat hij een chronische bedrieger en een dronkaard was, het was een zeer vreselijke situatie om samen te leven met een dronkaard en bedriegende echtgenoot, alles wat ik wilde was een verandering, dus nam ik contact op met heer Bubuza voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396. Hij vertelde me dat hij mijn verbintenis met mijn man zou herenigen met zijn spreuk, heer Bubuza vertelde me wat ik moest doen, wat ik deed onmiddellijk en vandaag vier ik het omdat mijn man helemaal is gestopt met drinken en vreemdgaan. Neem contact met hem op voor hulp via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

Angel Verhoeve743

Als je niet de liefde, toewijding en aanbidding krijgt die je verdient of als je geliefde de interesse in je lijkt te verliezen, dan kan ik eerlijk zeggen dat je hulp nodig hebt om dingen goed te maken in je relatie. Ik leg deze getuigenis af omdat ik mezelf beloofd heb dat ik zal getuigen voor de wereld nadat heer Bubuza mijn gewelddadige relatie met zijn betovering heeft hersteld. Ik had kinderen voor mijn vriend, ik hou van hem, maar onze relatie was zeer gewelddadig, maar nadat ik via WhatsApp contact had opgenomen met heer Bubuza: +1 505 569 0396, kan ik de wereld eerlijk en stoutmoedig vertellen dat Lord Bubuza een God op aarde is die problemen met zijn spreuk oplossen. We vechten niet meer; we leven nu gelukkig en ik ben nu trots op mijn vriend. lord Bubuza kan u ook helpen contact met hem op te nemen via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework@hotmail.com

Chris Jeroen

Lord Bubuza is perfect in het oplossen van relatieproblemen met zijn spreuk. Ik stuurde mijn vrouw inpakken omdat ze vals speelde, ik was gekwetst maar ik wilde haar niet kwijt, dus ik zocht hulp op internet en ik zag hoe mensen getuigden en Lord Bubuza bedankten. Sommigen bedankten hem voor het herenigen van hun relatie, het annuleren van hun scheiding, het winnen van de loterij, Genezen van kanker, ETC, dus nam ik contact met hem op via WhatsApp: +1 505 569 0396 en vertelde hem mijn problemen. Hij reageerde en beloofde me te helpen met zijn betovering, ik gaf alles wat hij vroeg en ik was overweldigd omdat mijn vrouw huilend terugkwam en me op haar knieën smeekte om te vergeven en haar terug te accepteren en sinds ik haar heb vergeven, is ze gestopt met vreemdgaan. Hij kan jou ook helpen. Neem contact met hem op via WhatsApp:: +1 505 569 0396 of via e-mail:: lordbubuzamiraclework @ hotmail . com

scott

OMG this is awesome, very interesting article. I can imagine the energy and time you have invested on this powerful combination of words. Many articles I come across these days do not really dive this deep to make it clear to audience as you did. But believe me the way you interact is literally 100% perfect. I will instantly grab your rss feed to stay informed of any updates you make on your blog, as well take the advantage to inform those who have their biometric information registered under any CRIMINAL DATABASE ON HOW TO CLEAR IT LEGALLY with the new laws which many are ignorant of right now.

Not over demanding, I will also take the advantage to ask for your permission to join our 179.3k members TELEGRAM GROUP
to share with us your ideas or any latest update on your blog.
Thanks I am Scott from Globex, we are expecting you on our platform.

Amanda Douthitt

Ik wil Lord Bubuza erkennen omdat hij me heeft geholpen mijn relatie te herstellen, hij heeft mijn vreemdgaande vriend laten stoppen met vals spelen met zijn spreuk. Mijn vriend bedroog en was respectloos, onze relatie was stressvol en we gingen 3 keer uit elkaar voordat ik via WhatsApp contact opnam met heer Bubuza voor hulp:: +1 505 569 0396. Ik vertelde hem mijn relatieproblemen en hij beloofde me te helpen met zijn betovering en vertelde me wat ik moest doen. Het was heel verrassend en schokkend, want 15 uur nadat ik had gedaan wat heer Bubuza had opgedragen, kwam mijn vriend terug en smeekte me op zijn knieën om hem te vergeven en hem terug te accepteren. Mijn vriend bedriegt me niet meer en respecteert me niet meer. Ik leg deze getuigenis af omdat ik mezelf een gelofte heb gedaan dat als heer Bubuza me helpt, ik over hem zal getuigen voor de wereld. Hij is een god op aarde, hij kan jou ook helpen. Neem contact met hem op via WhatsApp: +1 505 569 0396 of via e-mail: lordbubuzamiraclework @ hotmail . com

Nuella Ratiukaite

Ik wil mijn getuigenissen met het grote publiek delen over wat deze man Ilekhojie noemde. Voor wat hij zojuist voor mij heeft gedaan, heeft deze man zojuist mijn verloren ex-echtgenoot bij mij teruggebracht met zijn verzoeningsspreuk. Ik was getrouwd met mijn man en we waren lange tijd samen en we hielden van onszelf maar toen ik hem geen kind kon geven, verliet hij me voor 1 jaar en vertelde me dat hij niet meer verder kon toen ik nu op zoek was naar manieren om hem terug te krijgen totdat een vriend van mij me over deze man vertelde en me zijn contactpersoon gaf. Je zult dit niet geloven toen ik contact opnam met Dr Ilekhojie, hij verzekerde me van een dringende oplossing. Nu is mijn man weer bij mij en met zijn kruiden word ik binnenkort moeder. Bij mij is alles nu compleet en dat komt allemaal door dr. Ilekhojie. Neem contact met hem op als je problemen hebt met je partner of als je zwanger wilt worden. E-mail; gethelp05@gmail.com Bel/Whatsapp +2348147400259

Claire Emerick

Het begon met kleine misverstanden waarna hij me vertelde dat het goed zou zijn om een pauze te nemen, wat volgens mij in een breuk veranderde. Hij zoekt me niet meer. Dit bracht me verdriet omdat we al samen zijn sinds de middelbare school en hij was mijn eerste en enige liefde. Ik zocht overal op internet naar hulp en toen zag ik zoveel mensen opmerkingen maken over Dr Ilekhojie, ik kreeg zijn contactpersoon bij de opmerkingen en sprak met hem over mijn situatie en hij legde het proces van verzoening uit en hoe hij zal helpen ik verzoen me met hem in drie dagen. Het is nu precies een maand geleden dat ik contact met hem heb opgenomen en alles is perfect geweest met Moh en ik moest deze opmerkingen plaatsen omdat hij alle lof verdient om me te helpen. Hier zijn zijn contacten E-mail: gethelp05@gmail.com of neem contact met hem op via Whatsapp/Viber +2348147400259

Kylie Thiago

Toen ik zin had om het helemaal op te geven, kwam Dr. Ilekhojie tussenbeide en herinnerde me eraan dat niets te moeilijk voor Hem is! Ik sta al vele jaren rechtop en wist niet dat ik op het punt stond te accepteren dat ik van mijn man zou scheiden, toen ik het contact van Dr Ilekhojies online vond. Het kostte me om op een plek te komen waar ik absoluut gebroken was om te zien dat ik hem moest vertellen wat ik had meegemaakt in mijn huwelijk met mijn man. Ik maakte een oorlogskamer in mijn slaapkamerkast en ging meteen naar de Bron! Het werd vaak moeilijk; mijn man was nog steeds thuis en steunde hem niet en wilde nog steeds scheiden, maar ik wist dat het weinige dat ik had mij en mijn dochter zou ondersteunen. Toen kwam afgelopen zaterdag plotseling de verzoeningsspreuk van Dr. Ilekhojies hem in een plaats om te beslissen of hij ons in de steek zou laten of aan ons huwelijk zou werken. Alleen door de verzoeningsspreuk zei hij echt dat hij nog steeds wilde trouwen en annuleerde hij het contract op een huis dat hij op het punt stond te kopen in Hemet, Californië! Inderdaad, niets is onmogelijk met de verzoeningsspreuk van Dr. Ilekhoji's. Geef nooit op!" neem contact op met Dr Ilekhojie als je problemen hebt in je huwelijk of relatie op gethelp05@gmail.com of neem contact op met zijn telefoonnummer +2348147400259

Aurelia Daiva

Ik heb een goddelijke helper gevonden die heel echt, eerlijk is en doet wat hij zegt dat hij zal doen. Ook al is het een paar dagen voordat mijn betovering aan het licht komt en de resultaten verbluffend zijn... zegene u en de Goden houden u veilig en gezond. Ik kreeg mijn ex terug met de hulp van Dr Ilekhojie. Mijn hele leven heb ik nog nooit zoiets gezien. Ik voel me erg gelukkig en voldaan. Ik heb de juiste beslissing genomen. Het is zo echt en krachtig!! WhatsApp hem rechtstreeks +2348147400259. Als je onvoorwaardelijke liefde wilt, moet je jezelf volledig geven. Liefde is een verplichting, geen gevoel. Ken het verschil. Relaties vereisen serieuze toewijding die de meesten niet hebben. Het huwelijk is nog moeilijker en de meesten zijn niet in staat om de verantwoordelijkheden op zich te nemen om loyaal, trouw, toegewijd en toegewijd te zijn aan uw echtgenoot en uw leven samen, want dat is uw prioriteit en niets anders doet ertoe. Neem contact op met Dr Ilekhojie en hij zal al je huwelijksproblemen oplossen E-mail: gethelp05@gmail.com

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!